کوه زر داورزن
کشاورزی،گیاهان دارویی،علمی،اجتماعی www.kzdavarzan.Loxblog.com
عسل و دندان
 
قندهای عسل با شیرینی فراوانی که دارند به دندانها هیچ صدمه نزده بلکه میتواند انها را سفید و لثه ها را محم سازد. پروفسور واکسور گستوف عقیده دارد چنانچه شکر مدتی در دهان بماند به وسیله باکتری تجزیه شده و موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان مینماید که برای دندانها مضر است. ولی عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع انتی بیوتیک طبیعی است هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندانها را ضد عفونی مینماید. به همین جهت مصرف ان برای دندان ها )مخصوصا اطفال( نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه مفید نیز میباشد.
 
مک لدان پزوهشگر امریکایی معتقد است که چای حاوی فلورین بوده و داروی موثر جلوگیری از فساد دندان میباشد.مشروط بر اینکه با عسل نوشیده شود. اگر چای با قند یا شکر نوشیده شود این خاصیت از بین میرود. به همین دلیل است که اکثر دانشمندان روسی از جمله راف شیرین کردن چای با عسل را به جای قند توصیه میکند .
 
فیلیپس محقق امریکایی معتقد است که دادن یک قاشق چای خوری عسل به کودکان در شیشه انها مانع پوسیدگی دندانهای انها میشود.
 
جهت محکم نمودن لثه ها عسل را با سرکه انگور مخلوط کرده و بر لثه ها می مالند و ماساز میدهند. تکرار این عمل چند بار در روز چرک لثه ها را زایل و گوشت به مرور ترمیم میابد.
منبع:سایت زنبورعسل ایران
پنج شنبه 28 خرداد 1394برچسب:عسل ودندان,فواید مصرف عسل بردندان ولثه, :: 10:29 :: نويسنده : محمدرضاداورزنی

درباره وبلاگ

نقاط کوهستانی از جمله اماکن طبیعی هستند که گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کنند. کوه زر(گر)داورزن به ارتفاع ۲۹۲۴ متر، بلندترین ارتفاع در سطح شهرستان می باشد. این کوه در شمال شهرستان و در شمال شرقی روستای آبرود قرار دارد. در دامنه های شمالی و پشت به آفتاب این کوهستان امکان انجام ورزشهای زمستانی از جمله اسکی و برف نوردی وجود دارد . کوه زر مورد توجه هیئت های مختلف کوهنوردی در سطح کشور می باشد و هر سال چندین هیئت کوهنوردی جهت صعود به این کوه عازم روستای آبرود می شوند . مسیر دسترسی به این کوه از طریق روستای آبرود و بیزه و از طریق یک جاده خاکی به فاصله ۱۵ کیلومتری از جاده اصلی امکان پذیر است . وجود چشمه های متعدد وآبشار های زیبا در مسیر قله قابلیتهای طبیعی مناسبی را برای توسعه فعالیتهای اکوتوریستی در آن فراهم ساخته است. بر روی دامنه های شمالی کوه زر به دلیل وضعیت خاص توپوگرافی و جهت قرارگیری تا اواسط خرداد ماه برف مشاهده می شود که قابلیتهای مورد نیاز در اکوتوریسم زمستانی مانند اسکی را فراهم می سازد . رودخانه داورزن که درحقیقت بسان زاینده رودی برای داورزن میباشد ازاین قله مرتفع ومعروف سرچشمه میگیرد.
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوه زر داورزن و آدرس kzdavarzani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 42
بازدید کل : 29913
تعداد مطالب : 83
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content



فال حافظ

تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس